Get Adobe Flash player

Rakovského 3138/2

Praha 4 – Modřany

tel:605 50 99 55

wellnesspink@seznam.cz

Facebook

Google+1

Dnes<div id="zpetny_odkaz" style="visibility: hidden;width:1px;height:1px"><a href="http://phgame.cz">PHGame.cz</a></div>
  • Čtvrtek 19. dubna 2018
  • Svátek má Rostislav
  • Zítra má svátek Marcela
  • Do Vánoc zbývá 249 dnů

Top List od 15.11.2012

TOPlist

Úprava jídelníčku

Deset základních bodů pro velmi efektivní  a trvalé snížení Vaší váhy.

  1. Snídaně je nutná
  2. Přes den 6 – 8 malých porcí
  3. Odstup mezi jídly 2,5 h – 3 h
  4. Maximální odstup mezi jídly 4 h
  5. U velkých hlavních jídel vždy půl porce nechat – nedojídat
  6. Sacharidy do 15 – 16 h
  7. Po 18 h jen bílkoviny a zeleninu, sacharidy velmi zřídka
  8. Pitný režim 2,5 – 4 litry
  9. Nehladovět
  10. Je-li chuť na kalorickou bombu – dát si ji na snídani – maximálně 1x týdně

Ideální plán hubnutí:

Snažte se dodržet všech 7 bodů:

Snídaně do 1000 kj – 250 kcal 7 – 10 h
Svačina do 400 kj – 100 kcal 10 – 12 h
Oběd do 1000 kj – 250 kcal 12 – 14 h
II. Svačina do 400 kj – 100 kcal 15 – 17 h
III. Svačina do 400 kj – 100 kcal 17 – 18 h ( není nutná )
Večeře do 800 kj – 200 kcal 19 – 20 h
II. Večeře do 400 kj – 100 kcal 20 – 21 h ( není nutná

 

Základní pravidla

  • úprava stravovacích návyků
  • snížení příjmu kalorií, kvalita a složení stravy
  • pohyb
  • zvýšení výdeje energie, správné fungování svalové pumpy
  • pitný režim
  • odplavování zplodin látkové výměny, detoxikace

Je nutná pro snížení příjmu kalorií, kvalitu a složení  stravy a zlepšení funkce trávících a vylučovacích orgánů.

Dieta?
NE!

Úprava stravovacích návyků?
ANO!

  • žádné hladovění
  • kontrolujte si příjem kalorií
  • snažte se o pestrost stravy
  • rozdělte si jídlo na 3 – 6 menších porcí denně
  • vyhýbejte se tučným, mastným a kalorickým pokrmům
  • ke každému jídlu jezte zeleninu nebo ovoce (ovoce zejména dopoledne)
  • nepřejídejte se a už vůbec ne na noc, stravu rovnoměrně rozdělte do celého dne
  • dostatečně rozmělněte potravu v ústech, důkladně vše rozkousejte – dříve se nasytíte a potrava se lépe stráví

 

Vhodné
potraviny
Potraviny vhodné
v omezeném množství
Nevhodné
potraviny
  • libové kuřecí bez kůže,
  • telecí, králičí, krůtí maso,
  • ryby,
  • zelenina, ovoce,
  • celozrnné a tmavé pečivo,
  • rýže,
  • brambory,
  • těstoviny,
  • luštěniny,
  • nízkotučné sýry,
  • nízkotučné zakysané mléčnévýrobky
 

  • oříšky,
  • sladké ovoce,
  • panenské oleje,
  • vejce
 

  • salámy, uzeniny, klobásy,
  • tučné maso,
  • uzené a tučné ryby,
  • hranolky,
  • smažené brambůrky,
  • sušenky, zákusky,
  • tučné sýry,
  • tučné mléčné výrobky,
  • slazené sušené ovoce, slazené kompoty

 

je nutný pro zvýšení výdeje energie a pro správné  fungování svalové pumpy, která pohání lymfatický  systém, který sbírá a odvádí z těla škodliviny a odpadní látky.

  • přizpůsobte pohyb a cvičení vašemu věku a zdravotnímu stavu
  • choďte na procházky, postupně zvyšujte svižnost a vzdálenost
  • choďte cvičit, plavat, běhat, jezděte na kole
  • choďte pěšky do práce, choďte do schodů
  • Pumpujte! dělejte denně výpony na špičkách
  • cvičte jednoduché cviky pro posílení lymfatického a žilního systému
  • v lodičkách nefunguje svalová pumpa – noste je minimálně
  • dělejte dřepy

Dostatečný pitný režim je nezbytný pro správné  fungování lymfatického systému a především ledvin, které  z těla vylučují škodliviny a zplodiny metabolismu.

  • Vypijte denně 2,5 – 3 litry tekutin
  • při zvýšené fyzické aktivitě či pobytu v teplém prostředí je třeba příjem tekutin adekvátně zvýšit
  • nejvhodnější je neochucená neperlivá stolní voda
  • do pitného režimu se nezapočítávají: mléko, káva a alkoholické nápoje

 

Vzpomeňte si na nás a každou hodinu vypijte 2 dcl vody bez bublinek.

Nemusíte čokolády, oplatky nebo dorty. Zbytečný cukr a tuk můžeme nahradit „zdravým mlsáním“. Můžete střídat musli tyčinky i s čokoládou či jogurtem, chlebíčky tzv. polystyreny, medovo – sezamové tyčinky, popcorn bez tuku, nízkotučný pudink, tvarohové deserty, ovocné koktejly z odstředěného mléka, kukuřičné lupínky, chipsy bez tuku.

Rozhodně nepít tvrdý alkohol či sladké likéry. Dovoleno a dokonce doporučováno dát si dvojku suchého bílého. Pokud totiž ten den sníte minimální množství tuku, bílé víno podpoří spalování a zabraňuje ukládání  tuků.

Tmavé pečivo, těstoviny (nejlépe z tmavé mouky), rýže (nejlépe natural), brambory, luštěniny, cereální sušenky, i piškoty, popcorn bez tuku, ovoce vyvarujte se: bílé mouce, bílému cukru a produktů z nich (koláče, rohlíky, oplatky, koblihy).

Nízkotučné mléčné výrobky (jogurt, tvaroh, sýry do 30% tuku v sušině, mléko, maso (pro pestrost jídelníčku a dostatek živin doporučuji jíst všechny druhy masa, ale jen libové – neomezujte se jen na kuřecí maso), vejce, ryby. Vyvarujte se tučným mlékárenským výrobkům, živočišným tukům, uzeninám, tlustému masu.

Nejideálnější je jíst 6 – 8 menších porcí jídla přes den. Mezi jednotlivými jídly se nechávejte pauzu 2,5 – 3 hodiny. Sacharidová jídla do odpoledne (15 – 16 hod). V podvečer jezte bílkoviny a zeleninu.

Vybírejte si nízkotučné varianty pokrmů (ale nezapomeňte, že alespoň trochu tuku naše tělo ke své funkci nezbytně  potřebuje), pijte denně minimálně 3 litry tekutin (neperlivé minerálky, neslazené ovocné či bylinné čaje).

Jezte často po malých dávkách. Mnoho žen, které se rozhodnou zhubnout přestanou jíst, což je ta největší hloupost – zapříčiní  tím zpomalení metabolismu a pak přibírají i po miniaturních dávkách jídla. Ze začátku většinou zhubnete pár kil, jedná  se však o ztrátu vody nikoli tuku.

Takový stravovací režim samozřejmě nejde vydržet dlouho. Dříve nebo později se najíte a po tak dlouhém hladovění  se pořádně přejíte. Samozřejmě bohužel žena opět přibere ztracená kila a obvykle i něco na víc. A to je právě  ten známý JOJO efekt.

Celulitida je shluk zvětšených tukových buněk, které se tkání protlačují ven. Je-li tkáň příliš slabá, vznikají na povrchu prohlubně – celulitida.

Celulitida postihuje téměř 100% žen. Bohužel proti tomuto dermatologickému problému zatím ještě nikdo žádný spásný lék  nenašel.
Předpokládá se, že jde o celý soubor příčin, počínaje hormonální nerovnováhou a konče nevhodnou stravou a životním stylem.

Hlavními příčinami jsou hormonální antikoncepce, konzumace masa ze zvířat, která byla ošetřena antibiotiky a steroidy, málo pohybu, nedostatečný příjem tekutin a dalšími příčinami.


Desatero proti celulitidě

  • Zdravý stravovací režim s preferováním zeleniny, ovoce, celozrnných obilovin a pečiva, luštěnin a nízkotučných mas a mléčných výrobků
  • Dodržování optimálního pitného režimu, 2-3 litry čisté vody bez bublinek a bylinných neslazených čajů
  • Pohyb v jakékoli formě. Lymfa musí v těle proudit a odvádět z těla toxiny. Nemá však svou vlastní pumpu jako krevní oběh (srdce), proto musíme lymfu v těle rozproudit
  • Střídavé sprchování teplou a studenou vodou (60 – 80 sekund se sprchujte teplou vodou a 20 sekund studenou vodou)
  • Odborně prováděná lymfodrenáž a podtlaková masáž
  • Manuální masáže proti celulitidě
  • Anticelulitidní procedury jako teplé zábaly
  • Pravidelná odborná péče v salonu
  • Užívání přípravků, které zlepší vnitřní výživu tkání
  • Provádění detoxikace – např. 3 denní hladovkou, zařazením ovocného dne, využití detoxikačních balíčků z naší nabídky

Týdenní ukázkový jídelníček:

Pondělí
Snídaně 7-9 hod: Slunečnicový chléb se sýrem cottage
Svačina 10 hod: Ovocný jogurt s rýžovým chlebíčkem
Oběd 12-14 hod: Lasagne s kuřecím a rajčatovou omáčkou
Svačina 16 hod: Kukuřičný chlebíček s brokolicovou pomazánkou
Večeře 18-20 hod: Vepřová panenka s grilovanou zeleninou a bramborami
Úterý
Snídaně 7-9 hod: Nízkotučný bílý jogurt s ovesnými vločkami
Svačina 10 hod: Banán a jablko
Oběd 12-14 hod: Lososové kostky s jemným přelivem a brambory
Svačina 16 hod: Celozrný žitný chlebík s krůtí šunkou
Večeře 18-20 hod: Hovězí špalíček s těstovinami
Středa
Snídaně 7-9 hod: Míchaná vajíčka s celozrným chlebem
Svačina 10 hod: Zakysaný nízkotučný kefír
Oběd 12-14 hod: Kuřecí s glazurou, rýží a grilovanými karotkami
Svačina 16 hod: Celozrný žitný chlebík s tuňákovou pomazánkou
Večeře 18-20 hod: Filet z candáta s bramborovo-hráškovou kaší
Čtvrtek
Snídaně 7-9 hod: Cereálie s bílým zakysaným jogurtem
Svačina 10 hod: Ananasový salát
Oběd 12-14 hod: Libové hovězí na houbách s těstovinami
Svačina 16 hod: Rýžový chlebíček s tofu
Večeře 18-20 hod: Čočkovo-zeleninový salát s kuřecími kousky
Pátek
Snídaně 7-9 hod: Celozrný chléb s rybí pomazánkou
Svačina 10 hod: Fazolový salát se zeleninou a rýžovým chlebíčkem
Oběd 12-14 hod: Medailonky z vepřové panenky s rýžovými nudlemi
Svačina 16 hod: Kukuřičný chlebíček s mozarellou a rajčetem
Večeře 18-20 hod: Krůtí kousky s bramborami, brokolicí  a sezamem