Get Adobe Flash player

Rakovského 3138/2

Praha 4 – Modřany

tel:605 50 99 55

wellnesspink@seznam.cz

Facebook

Google+1

Dnes<div id="zpetny_odkaz" style="visibility: hidden;width:1px;height:1px"><a href="http://phgame.cz">PHGame.cz</a></div>
  • Pondělí 25. června 2018
  • Svátek má Ivan
  • Zítra má svátek Adriana
  • Do Vánoc zbývá 182 dnů

Top List od 15.11.2012

TOPlist

Tělesný tuk a voda:

Tělesný tuk je životně důležitý. Obaluje např. klouby, chrání orgány a ukládá vitamíny. Příliš vysoký podíl tuku však skrývá mnohá rizika – především pro srdce a krevní oběh. Co mnozí nevědí: hmotnost a podíl tělesného tuku vypovídá hodně o zdravotním riziku. I hubení lidé mohou mít povážlivý podíl tělesného tuku ze zdravotního hlediska. Člověk, který má „nadváhu“, nemusí být ještě nutně „obézní“. Nadváhu může způsobovat nadprůměrné množství svalů. Na druhé straně může být člověk, který sice nemá nadváhu, „příliš tlustý“, pokud jeho tělo obsahuje příliš mnoho tuku v poměru ke svalům. Když budete měřit svůj tělesný tuk, můžete zjistit, zda jste skutečně „obézní“.tukvoda

Určitý procentuální podíl tělesného tuku je životně nutný a důležitý pro denní fungování našeho těla. Ledviny jsou chráněny tělesným tukem před chladem. Tělesný tuk transportuje důležité vitamíny a hormony a je významným základním stavebním kamenem našeho imunitního systému. Nemůžeme zapomínat ani na to, že tělesný tuk je naší zásobárnou energie. I zdravý vzhled závisí na tělesném tuku. Nehty, kůže a vlasy by byly bez tělesného tuku matné a lámavé. Příliš mnoho tělesného tuku naproti tomu může vést ke zdravotním problémům jako onemocnění srdce a oběhového systému.

Kolísání podílu tělesného tuku v průběhu dne
Měření tělesného tuku se musí provést naboso. Mělo by se dbát na to, abychom měřili vždy za stejných podmínek (např. bezprostředně před měřením by nemělo docházet ke konzumaci potravy a tekutin) a ve stejnou denní dobu. To je důležité z toho důvodu, že podíl tělesného tuku přirozeně kolísá, stejně jako tělesná hmotnost. V důsledku tohoto kolísání může docházet v různou denní dobu k rozdílným výsledkům. Myslete však na to, že redukce tuku v těle trvá déle, než snížení váhy. K tomu, aby se podíl tělesného tuku odboural a mohl být natrvalo udržován ve zdravé oblasti, jsou nutné trvalé změny stravovacích a pohybových zvyklostí. Sledování tělesného tuku a hmotnosti může být součástí těchto dlouhodobých změn a pokroky je možno nejlépe měřit tím, že budeme sledovat změny podílu tělesného tuku v průběhu času. Zvláště důležitá je samozřejmě ZDRAVÁ VÝŽIVA

Na co je třeba dbát? Které faktory ovlivňují tělesný tuk?
Pohlaví: Ženy mají od přírody asi o 5% tělesného tuku více než muži. Tělo ženy je tak přizpůsobeno, aby poskytlo ochranu jak samo sobě, tak případnému plodu. Proto mají ženy více enzymů, které ukládají tuky a méně enzymů, které tuky spalují. Vzhledem k menstruačnímu cyklu podléhá vodní hospodářství ženského těla také větším změnám než mužské tělo, což může mít vliv na měření tělesného tuku.

tuk_voda_tabulka